Υλοποίηση

Το ILSaS+ είναι το νέο περιβάλλον για τη Κεντρική Υποδομή για την παροχή Ολοκληρωμένου Περιβάλλοντος Βιβλιοθήκης ως Υπηρεσίας. Η μετάβαση από το ήδη υπάρχον σύστημα (ILSaS) στο νέο (ILSaS+) θα επικεντρωθεί στην επέκταση, αναβάθμιση και στον εμπλουτισμό με νέες υπηρεσίες του συνεργατικού περιβάλλοντος των βιβλιοθηκών. Στο έργο συμμετέχουν 20 Ακαδημαϊκά Ιδρύματα. Μέσω του συγκεκριμένου υποέργου θα υλοποιηθεί η νέα υπηρεσία ILSaS+ με την ανάθεση σε εξωτερικό ανάδοχο. Η υλοποίηση του Υποέργου 1 επηρεάζεται άμεσα από την υλοποίηση του Υποέργου 3 (εξοπλισμός εγκατάστασης) και 4 (αυτεπιστασία).

  • ΠΕ1. Νέο ΟΠΣΒ για την υλοποίηση του ILSaS+ 
    • Π1.1 – Μελέτη επιλογής και εφαρμογής νέου ΟΠΣΒ για την υλοποίηση του ILSaS+ / Υπηρεσίες ανάλυσης δεδομένων, παρακολούθησης και ποιότητας 
  • ΠΕ 2. Εγκατάσταση και Παραμετροποίηση νέου ΟΠΣΒ 
    • Π2.1 – Αναφορά υλοποίησης της εγκατάστασης και παραμετροποίησης του νέου ΟΠΣΒ για την υλοποίηση του ILSaS+ 
  • ΠΕ 3. Μετάπτωση δεδομένων 
    • Π3.1 – Αναφορά μετάπτωσης δεδομένων για τις 18 Βιβλιοθήκες – Μέλη 
    • Π3.2 – Αναφορά εκκαθάρισης / κανονικοποίησης δεδομένων / καθιερωμένων όρων 
  • ΠΕ 4. Ανάπτυξη μηχανισμών συγχρονισμού δεδομένων 
    • Π4.1 – Τεχνικές προδιαγραφές υλοποίησης μηχανισμού συγχρονισμού δεδομένων μεταξύ Κεντρικού Καταλόγου – Τοπικών Συστημάτων 
    • Π4.2 – Αναφορά λειτουργικότητας μηχανισμού συγχρονισμού δεδομένων 
  • ΠΕ 5. Ενσωμάτωση νέων Βιβλιοθηκών – Περιπτώσεις συγχωνεύσεων 
    • Π5.1 – Αναφορά συγχωνεύσεων επιμέρους βάσεων μελών ILSaS
    • Π5.2 – Αναφορά ενσωμάτωσης ΑΣΚ
    • Π5.3 – Αναφορά μετάπτωσης Πανεπιστημίου Κρήτης 
  • ΠΕ 6. Νέες δυνατότητες προστιθέμενης αξίας του περιβάλλοντος ILSaS+ 
    • Π6.1 – Υπηρεσία Ενοποιημένης Πλοήγησης σε 20 Βιβλιοθήκες και στον Κεντρικό Κατάλογο [περιλαμβάνει: Διεπαφή Ενοποιημένης αναζήτησης για Κεντρικό Κατάλογο + Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων εκτός ILSaS, Διεπαφή Ενοποιημένης αναζήτησης για επιμέρους βιβλιοθήκες] 
    • Π6.2 – Υπηρεσία επιχειρησιακής ευφυίας επί των δεδομένων των βιβλιοθηκών μελών του ILSaS+ 
    • Π6.3 – Αναφορά αποτελεσμάτων διασύνδεσης με εξωτερικά συστήματα (πιστοποίησης χρηστών, σύστημα IRIS, σύστημα ΕΒΕ). 
  • ΠΕ 7. Ολοκληρωμένο σχέδιο εκπαίδευσης 
    • Π7.1 – Υλικό και Πλάνο Εκπαίδευσης 
    • Π7.2 – Αναφορά αποτελεσμάτων Εκπαίδευσης στις νέες υπηρεσίες ILSaS+ 
  • ΠΕ 8. Λοιπές υπηρεσίες παραμετροποίησης 
    • Π8.1 – Αναφορά λοιπών υπηρεσιών παραμετροποίησης ανά βιβλιοθήκη μέλους του ILSaS+ 
  • ΠΕ 9. Ολοκληρωμένο πλάνο υποστήριξης και συντήρησης 
    • Π9.1 – Αναφορές συντήρησης – Νέο Συμβόλαιο Συντήρησης και Υποστήριξης Υπηρεσίας ILSaS+

Θα προσφερθεί η δυνατότητα απόκτησης πρόσβασης σε εξελιγμένες υπηρεσίες ανακάλυψης και ανάκτησης πληροφοριών (Discovery Services), οι οποίες θα εφαρμοστούν τόσο στις τοπικές έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές που διαθέτουν οι βιβλιοθήκες αλλά κυρίως στις συνδρομητικές ηλεκτρονικές πηγές τους που προέρχονται από το ΣΕΑΒ ή αφορούν συνδρομές που έχουν συναφθεί μεμονωμένα ανά ίδρυμα. Τα εργαλεία αυτά ανήκουν στην κατηγορία των Discovery Services και παρέχονται από διεθνείς επιστημονικούς εκδοτικούς οίκους ή παρόχους περιεχομένου και βασικό τους πλεονέκτημα είναι η πρόσβαση στα ευρετήρια (indexes) των ξενόγλωσσων επιστημονικών άρθρων και βιβλίων, καθώς και το πολύ προηγμένο περιβάλλον αναζήτησης. Η υλοποίηση του Υποέργου 2 επηρεάζεται άμεσα από την υλοποίηση του Υποέργου 1 (διαθεσιμότητα των καταλόγων των βιβλιοθηκών στο νέο περιβάλλον ILSaS+) και 4.

  • ΠΕ 1. Απόκτηση συνδρομής για την πρόσβαση σε Υπηρεσία Discovery 
    • Π1.1 – Απαιτήσεις και διαδικασίες διασύνδεσης πηγών των βιβλιοθηκών στην Υπηρεσία Discovery 
  • ΠΕ 2. Πρόσβαση στην Υπηρεσία Discovery με τουλάχιστον τρείς (3) πηγές 
    • Π2.1 – Τελική αναφορά αποτελεσμάτων διασύνδεσης ανά βιβλιοθήκη που συμμετέχει 
    • Π2.2 – Σχέδιο βιωσιμότητας Υπηρεσίας Discover

Ο υπολογιστικός εξοπλισμός στον οποίο στη παρούσα φάση φιλοξενείται η υποδομή του ILSaS βρίσκεται σε Κέντρο Δεδομένων (Data Center) του ΕΔΥΤΕ Α.Ε. και χρονολογείται από το 2014. Η νέα αρχιτεκτονική δομή που απαιτεί το περιβάλλον ILSaS+ οδηγεί στην ανάγκη της δημιουργίας ενός υπολογιστικού κόμβου που θα παρέχει την απαιτούμενη ισχύ και χωρητικότητα ώστε να μπορεί να υποστηρίξει τις αυξημένες απαιτήσεις. Η υλοποίηση του νέου υπολογιστικού κόμβου ILSaS+ θα πραγματοποιηθεί στις υποδομές του ΠΑΔΑ με τη συνδρομή του Κέντρου Δικτύου και του προσωπικού, το οποίο θα εντάξει τη διαχείρισή του στις υπηρεσίες που προσφέρει, διασφαλίζοντας έτσι τη βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος. 

  • ΠΕ 1. Προμήθεια εξοπλισμού Υπολογιστικού Κόμβου ILSaS+. 
    • Π1.1 Μελέτη εγκατάστασης νέου Υπολογιστικού Κόμβου ILSaS+ 
  • ΠΕ 2. Παραμετροποίηση – θέση σε λειτουργία – Συντήρηση – Υποστήριξη
    • Π2.1 Αναφορά λειτουργίας Υπολογιστικού Κόμβου ILSaS

Παράλληλα με τις υπηρεσίες που αναλύθηκαν και παρουσιάστηκαν παραπάνω, είναι απαραίτητη η υλοποίηση μια σειρά από υποστηρικτικές εργασίες προστιθέμενης αξίας στο πλαίσιο λειτουργίας της Κεντρικής Ομάδας Υποστήριξης (ΚΟΥ) του ILSaS+ και των μελών του ΠΑΔΑ. Οι συγκεκριμένες εργασίες έχουν ως στόχο την υποστήριξη των δράσεων της παρούσας πράξης τόσο σε οριζόντιο όσο και σε κάθετο επίπεδο.

  • ΠΕ 1. Υποστηρικτικές ενέργειες Κεντρικής Ομάδας Υποστήριξης 
    • Π1.1 – Καθορισμός ροών εργασίας Υπηρεσιών ILSaS+ / Discovery / Υπολογιστικού Κόμβου
    • Π1.2 – Τριμηνιαία αναφορά λειτουργίας γραφείου συντονισμού και υποστήριξη των χρηστών – βιβλιοθηκονόμων (1ο επίπεδο υποστήριξης)
    • Π1.3 – Αναφορά αξιολόγησης νέων υπηρεσιών σε επίπεδο χρηστών – Αναφορά Ποιοτικού ελέγχου υπηρεσιών
    • Π1.4 – Εκπαιδευτικό Υλικό και οδηγίες για βιβλιοθηκονόμους και τελικούς χρήστες
    • Π1.5 – Οδηγός Νομικών Θεμάτων επί των διαδικασιών και των δεδομένων των υπηρεσιών του ILSaS+
    • Π1.6 – Νέα Προγραμματική Συμφωνία και Κανονισμός Λειτουργίας του ILSaS+
  • ΠΕ 2. Υπηρεσίες Ποιότητας Δεδομένων από έμπειρους βιβλιοθηκονόμους 
    • Π2.1 – Μεθοδολογία εφαρμογής διορθώσεων συλλογής ILSaS+
    • Π2.2 – Αναφορά διορθώσεων – Αξιολόγηση αποτελεσμάτων
  • ΠΕ 3. Διατήρηση της Υπηρεσία ILSaS στο νέο Υπολογιστικό Κόμβο ILSaS+ 
    • Π3.1 – Πλήρως λειτουργική υπηρεσία ILSaS στο νέο Υπολογιστικό Κόμβο ILSaS+
    • Π3.2 – Αναφορά εξαγωγής δεδομένων
  • ΠΕ 4. Αναβάθμιση Υπηρεσίας Διαδανεισμού «ΙΡΙΣ» – Δίκτυο Διαδανεισμού Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών
    • Π4.1 – Νέο αναβαθμισμένο σύστημα διαδανεισμού smILLe
  • Παραδοτέα ΠΕ 5. Δράσεις Προβολής – Δημοσιότητας
    • Π5.1 – Ιστότοπος Δράσης
    • Π5.2 – Υλικό δημοσιότητας για βιβλιοθήκες
    • Π5.3 – Δύο ενημερωτικές ημερίδες για βιβλιοθηκονόμους